Τα αυτόνομα οχήματα θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής;

Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα μπορεί να απέχουν ακόμα από το να γίνουν πραγματικότητα, ωστόσο πολλοί είναι αυτοί που ήδη προβλέπουν πόσο θα αλλάξει η φιλοσοφία των μετακινήσεών μας.

Σε μία νέα έρευνα που έγινε για λογαριασμό της Ford, πολλοί Ευρωπαίοι δήλωσαν ότι ο χρόνος πίσω από το τιμόνι θα είναι πιο ευχάριστος επικοινωνώντας με τους αγαπημένους τους, χαζεύοντας έξω από το παράθυρο ή παίρνοντας έναν υπνάκο. * * Θα μπορούσε να σημάνει και το τέλος του ‘μαμά πρέπει να με πας σχολείο’ – καθώς το 16% θα άφηνε τα παιδιά του να πάνε μόνα τους.

Η Ford ανακοίνωσε σήμερα ότι οι Ευρωπαϊκές δοκιμές αυτόνομων οχημάτων θα ξεκινήσουν το 2017. Και από τους 5.000 ενήλικες που ρωτήθηκαν, το 80% ευελπιστεί ότι θα ξεκουράζεται και θα απολαμβάνει το τοπίο, το 72% ότι θα μιλά στο τηλέφωνο και το 64% ότι θα τρώει το κολατσιό του. Βιβλία και ταινίες ήταν τα επόμενα της λίστας.

«Οι άνθρωποι πραγματικά αρχίζουν να σκέφτονται σοβαρά τι αλλαγές θα επιφέρουν τα αυτόνομα οχήματα στην καθημερινότητά τους» δήλωσε ο Thomas Lukaszewicz, manager, Automated Driving, Ford Ευρώπης. «Πολλοί από εμάς στερούμε χρόνο από τους εαυτούς μας και τους αγαπημένους μας στο βωμό άλλων υποχρεώσεων. Τα αυτοοδηγούμενα οχήματα θα φέρουν την επανάσταση στον τρόπο που ζούμε αλλά και ταξιδεύουμε.»

Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι οδηγοί περνούν μέχρι δέκα ημέρες έκαστος μέσα στο αυτοκίνητο** και σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα, οι άνθρωποι των μεγάλων αστικών κέντρων βρίσκουν τις καθημερινές μετακινήσεις από και προς τη δουλειά πιο στρεσογόνες από την ίδια τη δουλειά*** Αυτή η τελευταία έρευνα έδειξε μία προτίμηση για τα αυτόνομα έναντι των παραδοσιακών οχημάτων ως προς τις εξόδους για ποτό και τις καθημερινές μετακινήσεις – ενώ σχεδόν οι μισοί δήλωσαν ότι θεωρούν τα οχήματα χωρίς οδηγό ασφαλέστερα.

«Έχουμε ήδη ανακοινώσει σχέδια για χρήση ενός αυτόνομου οχήματος σε υπηρεσία ride-sharing στις ΗΠΑ το 2021 και είναι σημαντικό το ότι επεκτείνουμε τις δοκιμές μας στην Ευρώπη,» πρόσθεσε ο Lukaszewicz. «Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας διαφέρει από χώρα σε χώρα στην περιοχή αυτή, τα οδικά σήματα και η διάταξη των δρόμων είναι επίσης διαφορετικά και οι οδηγοί πολλές φορές μοιράζονται κυκλοφοριακά φορτωμένους δρόμους με δικυκλιστές.»

Facebook Comments