Η BMW και η Epic Games γιορτάζουν μία μακροχρόνια τεχνολογική συνεργασία

Η χρήση καινοτόμων τεχνολογιών και στρατηγικών συνεργασιών προσφέρει ένα κρίσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, κυρίως την ψηφιακή εποχή. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζει άριστα το BMW Group καθώς ήδη από το 2016, η εταιρεία έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων παγκοσμίως που ένωσε τις δυνάμεις του με τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών. Η μηχανή γραφικών Unreal Engine της Epic Games συνδυάστηκε με την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR) για τη δημιουργία νέων και καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων εξέλιξης που τώρα εφαρμόζονται σε ποικίλες διαδικασίες σχεδίασης και υλοποίησης. Αυτή η τεχνολογία εξέλιξης που προσφέρει μία ιδιαίτερη εμπειρία για τον χρήστη, έχει ήδη παρουσιαστεί στο ευρύ κοινό στη διεθνή έκθεση καταναλωτικών προϊόντων CES 2019, όπου το BMW Vision iNEXT ως ένα από τα εκθέματα καλούσε τους επισκέπτες για ένα εικονικό test drive. Σημαντικά στοιχεία της σχεδιαστικής εξέλιξης της νέας BMW iX υλοποιήθηκαν εξ αρχής με τη μηχανή βιντεοπαιχνιδιών, που διαδραμάτισε επίσης αποφασιστικό ρόλο στον σχεδιασμό του εργοστασίου για τη νέα BMW i4. Πολλοί έμποροι και υποκαταστήματα της BMW ήδη προσφέρουν εικονικούς ελέγχους οχημάτων και test drives. Η μηχανή Unreal Engine χρησιμοποιήθηκε επίσης για το λανσάρισμα της νέας BMW iX στην ψηφιακή πλατφόρμα #NEXTGen (link). Επιστρατεύοντας τα εικονικά εργαλεία παραγωγής της Unreal Engine, μιας νέας τεχνολογίας που μέχρι πρότινος είχε χρήση κυρίως στο Χόλυγουντ, το αμιγώς ηλεκτρικό όχημα παρουσιάστηκε σε ένα καινοτόμο σκηνικό, το λεγόμενο ‘The Cave’.

 

Από το εικονικό στο πραγματικό αυτοκίνητο  
Οι πιθανές χρήσεις της τεχνολογίας των βιντεοπαιχνιδιών και των εφαρμογών εικονικής πραγματικότητας είναι πολλαπλές στον τομέα του αυτοκινήτου. Το BMW Group, η πρώτη εταιρεία αυτοκινήτου που μαζί με την Epic Games έθεσαν τους όρους αδειοδότησης της μηχανής Unreal Engine για βιομηχανική χρήση, σχεδίασε ένα σύστημα μικτής πραγματικότητας. Αυτό χρησιμοποιείται εκτενώς, πλέον και στην εξέλιξη των οχημάτων. Η BMW iX είναι το πρώτο αυτοκίνητο που εξελίχθηκε με τη χρήση της μηχανής βιντεοπαιχνιδιών που τροποποιήθηκε για τους σκοπούς της εταιρείας. Η χρήση της Unreal Engine από την BMW είναι ανεκτίμητη, κυρίως στους στρατηγικούς τομείς καινοτομίας. Για παράδειγμα, μπορείς πολύ γρήγορα να δημιουργείς τρισδιάστατες αποτυπώσεις που λαμβάνουν υπόψη με ποιο τρόπο το φως και οι φωτεινές αντανακλάσεις επηρεάζουν τα διάφορα υλικά και πολλούς ακόμα παράγοντες. Αλλά το σημαντικότερο είναι ότι η λειτουργικότητα και η εμπειρία χρήστη δοκιμάζονται και αξιολογούνται σε ιδιαίτερα ρεαλιστικές συνθήκες και σε πραγματικό χρόνο από τα πρώτα στάδια εξέλιξης. Τα πλεονεκτήματα αυτά βοήθησαν αυτή την τεχνολογία, να εξελιχθεί από νωρίς, σε παγκόσμια πλατφόρμα.

 

Με το νέο Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας, το BMW Group θέτει νέα πρότυπα (Link). Εξοπλισμένο με 14 προσομοιωτές και εργαστήρια χρηστικότητας που καλύπτουν μία επιφάνεια 11.400 τετρ. μέτρων, είναι το πιο σύγχρονο και ευέλικτο κέντρο προσομοίωσης στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Με τον τρόπο αυτό, η εταιρεία προσφέρει στις ομάδες έρευνας και εξέλιξης του αυτοκινήτου όλες τις ευκαιρίες για να δοκιμάζουν και να προσομοιώνουν τις προϊοντικές απαιτήσεις του μέλλοντος σε ρεαλιστικές συνθήκες. Εκτός από high-tech συστήματα κίνησης που αντιδρούν άμεσα στις εντολές του οδηγού, μία οπτικοποίηση του εικονικού κόσμου που ανταποκρίνεται όσο το δυνατόν περισσότερο στη πραγματικότητα, είναι απαραίτητη για μία ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης. Και για την περίπτωση αυτή, το BMW Group βασίζεται στην Unreal Engine της Epic Games.

 

Καινοτόμος και περίπλοκος σχεδιασμός παραγωγής
Η ευελιξία και ποικιλία των δυνητικών εφαρμογών μιας τέτοιας μηχανής φαίνεται από τη χρήση της στο σχεδιασμό παραγωγής του νέου εργοστασίου όπου μελλοντικά θα κατασκευάζεται η BMW i4. Με τη βοήθεια 3D αποτυπώσεων σε πραγματικό χρόνο, τα στάδια παραγωγής και οι απαιτήσεις χώρου για στοιχεία όπως εργαλεία ή ανταλλακτικά, μπορούν να προγραμματίζονται και να σχεδιάζονται με ακρίβεια. Αυτή η τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR) είχε ήδη χρησιμοποιηθεί το 2018 στη διαμόρφωση ατομικών σταθμών εργασίας για την παραγωγή της νέας BMW Σειράς 3. Αυτό σήμαινε ότι για πρώτη φορά, υπήρχε δυνατότητα να προσομοιωθεί ένα ολοκληρωμένο εργοστάσιο παραγωγής σε συνθήκες εικονικής πραγματικότητας, να δοκιμαστούν νέες εργασίες και διαδικασίες παραγωγής σε ρεαλιστικό 3D περιβάλλον και στη συνέχεια να προσαρμοστούν στις πραγματικές απαιτήσεις.

 

Δοκιμάστε πριν αγοράσετε: πώς οι πελάτες επωφελούνται από τις νέες τεχνολογίες.
Όμως και οι αγοραστές αυτοκινήτων ωφελούνται από τη χρήση της gaming τεχνολογίας και της εικονικής πραγματικότητας. Το σύστημα Emotion Virtual Experience (EVE) που δημιούργησε η BMW και τώρα διατίθεται μέσω 6.400 σημείων σε περισσότερους από 2.400 εμπόρους και υποκαταστήματα BMW σε όλο τον κόσμο, επιτρέπει στους πελάτες να γνωρίσουν τα αυτοκίνητα της εταιρείας από πρώτο χέρι μέσω εικονικής πραγματικότητας. Το σύστημα EVE προσφέρει στους πελάτες μία φωτορεαλιστική τρισδιάστατη απεικόνιση οποιασδήποτε έκδοσης μοντέλου BMW ή MINI που διατίθεται στις παγκόσμιες αγορές, την οποία στη συνέχεια μπορούν να βλέπουν σε οθόνη ή με γυαλιά VR μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Μπορούν να περιστρέφουν το όχημα και να επιλέγουν χρώματα και πρόσθετο εξοπλισμό σε πραγματικό χρόνο – ακόμα και να ανοίγουν τις πόρτες  ή το καπό, να κοιτάζουν κάτω από το καπό και να ανοίγουν την οροφή ενός cabrio. Μπορούν επίσης να κάθονται μέσα στο εικονικό αυτοκίνητο και να πραγματοποιούν test drive. Ακόμα και οι συνθήκες φωτισμού και το φόντο μπορούν να προσομοιώνονται ώστε οι πελάτες να παρατηρούν το μελλοντικό τους όχημα στην πόλη, στα βουνά ή σε μία αγωνιστική πίστα. Το EVE, που βασίζεται στην Unreal Engine της Epic Games, μπορεί να χρησιμοποιείται για την απεικόνιση συνολικά άνω των 50 εκδόσεων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του επιπέδου εξοπλισμού.

 

Η BMW # NEXTGen συναντά το Χόλυγουντ.
Φέτος το φθινόπωρο, η Unreal Engine της Epic Games χρησιμοποιήθηκε επίσης για την παρουσίαση των νέων BMW iX και MINI Vision Urbanout στην ψηφιακή πλατφόρμα BMW #NEXTGen σε εντυπωσιακά περιβάλλοντα – που δημιουργήθηκαν με τεχνολογίες οι οποίες αρχικά είχαν αναπτυχθεί για την παραγωγή μιας τηλεοπτικής σειράς επιστημονικής φαντασίας και από τότε έχουν τύχει εφαρμογής σε αρκετές Χολιγουντιανές παραγωγές. Το ‘The Cave’ είναι ένα εικονικό στούντιο παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών που επιτρέπει την ένθεση ατόμων και αντικειμένων σε διάφορα εικονικά περιβάλλοντα. Καθώς αυτά προβάλλονται φωτορεαλιστικά και σε πραγματικό χρόνο σε τεράστιες οθόνες, όχι μόνο δημιουργούν μία ασύγκριτη τρισδιάστατη εντύπωση στον θεατή, αλλά και το ίδιο το αντικείμενο φωτίζεται κατάλληλα με τη χρήση των προβολέων LED. Ηθοποιοί και αντικείμενα ενσωματώνονται στο περιβάλλον χωρίς περαιτέρω μεταπαραγωγή (post production). Το εντυπωσιακό σε όλο αυτό είναι ότι, χάρη στην κάμερα και τον έλεγχο κίνησης αντικειμένων, το φόντο πάντα μετακινείται με τον θεατή. Δηλαδή, το φόντο δεν παραμένει στατικό και η ‘προοπτική’ πάντα εμφανίζεται φυσική και πραγματική, κάτι που καθιστά πιο ρεαλιστική την εμπειρία για τον θεατή.

 

Η BMW, η Epic Games και το συνεργαζόμενο πρακτορείο Elastique & NSYNK εξάντλησαν τις δυνατότητες της τεχνολογίας με πρωτοφανή τρόπο αναπροσαρμόζοντας τις εργασίες που κανονικά απαιτούνται για κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές παραγωγές, έχοντας τη δυνατότητα να εναλλάσσουν εικόνες από διαφορετικές κάμερες και να προσθέτουν ένα επιπλέον στρώμα επαυξημένης πραγματικότητας (AR). Το στρώμα AR επέτρεψε την ένθεση του πλήρως ψηφιακού MINI Vision Urbanaut όπως και των πολλαπλών εγκαταστάσεων εντός του σκηνικού – δημιουργώντας μια τέλεια και απολαυστική ψευδαίσθηση.

 

«Από πολύ νωρίς, η BMW διέγνωσε τις δυνατότητες που μπορούσε να προσφέρει η Unreal Engine στην βιομηχανία του αυτοκινήτου και επινόησε κάποιες πραγματικά ευφυείς λύσεις που επιτρέπουν συνεργατική σχεδίαση, οπτικοποίηση, ψηφιακή παραγωγή πρωτοτύπου και εικονική προσομοίωση οδηγικών εμπειριών», δήλωσε ο Doug Wolff, Business Development Manager, Epic Games. «Με την κυκλοφορία του βίντεο λανσαρίσματος της BMW iX, η BMW έκανε ένα ακόμα βήμα στην αξιοποίηση των εικονικών εργαλείων παραγωγής της Unreal Engine, χρησιμοποιώντας την ίδια σκηνή με LED οθόνες και προβολείς στην οποία βασίζονται οι πιο πρωτοποριακές παραγωγές του Χόλυγουντ. Αυτή η τελευταία εξέλιξη αποτελεί μία ακόμα απόδειξη του πόσο μπροστά είναι η BMW στην εκμετάλλευση μιας μηχανής gaming με στόχο την σχεδίαση πλατφόρμας για πολλαπλές χρήσεις».

 

Χάρη στην εξαιρετικά επιτυχημένη και εποικοδομητική συνεργασία ανάμεσα στο BMW Group και την Epic Games, θα υπάρξει περαιτέρω εξέλιξη. Οι δυνατότητες που δημιουργούνται από τη χρήση τεχνολογίας στις μηχανές βιντεοπαιχνιδιών όχι μόνο είναι τεράστιες, λόγω του τεράστιου εύρους εφαρμογών, αλλά προσφέρουν και στοιχεία που μπορούν να ενσωματωθούν άριστα σε διάφορες διαδικασίες σχεδίασης και παραγωγής. Η Unreal Engine είναι ένα σημαντικό ‘εξάρτημα’ της πλατφόρμας εμπειριών VR/AR, που μαζί με τους προγραμματιστές παιχνιδομηχανών της BMW, καθιστά εφικτές τις παραπάνω εφαρμογές και ανοίγει νέους δρόμους για τη χρήση της τεχνολογίας στο BMW Group.

 

Για το BMW Group, η αυτόνομη οδήγηση και η συνεχής επέκταση της συνδεσιμότητας, είναι από τις πρωταρχικές δραστηριότητές του για την προώθηση του μετασχηματισμού της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς οδεύουμε σε ένα ψηφιακό και απαλλαγμένο από εκπομπές ρύπων μέλλον.

 

Facebook Comments