Honda Civic 1.5 VTEC Turbo

 

Η δέκατη γενιά του Honda Civic είναι ένα δυναμικό, πεντάθυρο, σπορ hatchback. Αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προόδου για τη Honda στην κατηγορία C, επωφελούμενη από το μεγαλύτερο πρόγραμμα εξέλιξης ενός μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας.

Το Civic είναι βασικό μοντέλο της Honda στην Ευρώπη και βρίσκεται στην καρδιά τόσο των πωλήσεων όσο και της παράδοσης της μάρκας στην περιοχή σε επίπεδο παραγωγής. Για πολλούς Ευρωπαίους πελάτες το Civic είναι συνώνυμο με τη μάρκα Honda και στόχος για την ομάδα εξέλιξης ήταν μία δυναμική ανανέωση του μοντέλου, που το τοποθετεί σε μία δική του κατηγορία.

Οι βενζινοκινητήρες 1.0 L & 1.5 L VTEC TURBO προσφέρουν δυναμικές

επιδόσεις, κορυφαία ισχύ και εξαιρετική απόδοση

Το Civic είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διατίθεται με τους υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1.0 L (τρικύλινδρος) και 1.5 L (τετρακύλινδρος) της Honda. Η κληρονομιά της Honda περιλαμβάνει κάποιους από τους πιο διάσημους κινητήρες υψηλών επιδόσεων της βιομηχανίας, και οι νέοι VTEC TURBO είναι σχεδιασμένοι πρώτο και κύριο για να προσφέρουν τις δυναμικές επιδόσεις που υποστηρίζουν τον ενθουσιώδη και σπορ χαρακτήρα του νέου Civic. Εν τούτοις, οι κινητήρες αυτοί πετυχαίνουν επίσης πολύ ανταγωνιστική οικονομία καυσίμου και απόδοση. Και οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται είτε με ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο CVT.

Το πρόγραμμα εξέλιξης για τους νέους κινητήρες VTEC TURBO βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από τον πρώτο VTEC TURBO της Honda – τη μονάδα  2.0 L 310 PS που έκανε παρουσιάστηκε στο 2015 Civic Type R. Οι νέοι βενζινοκινητήρες 1.0 & 1.5 L VTEC TURBO είναι άμεσα συνδεδεμένοι με τον δίλιτρο προπομπό τους, καθώς μοιράζονται τεχνολογίες που αυξάνουν την ισχύ και την απόδοση, μερικές από τις οποίες έχουν τις ρίζες τους στα αγωνιστικά προγράμματα της Honda.

Με άμεσο ψεκασμό, συμπαγή υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής και χαμηλής αδράνειας, ηλεκτρονική βαλβίδα ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate), τεχνολογίες Ηλεκτρονικά ελεγχόμενου Μεταβλητού Χρονισμού & Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda, τα υπερτροφοδοτούμενα μηχανικά σύνολα του Civic έχουν σχεδιαστεί για να αποδίδουν την ισχύ και τη ροπή πολύ μεγαλύτερων κινητήρων. Κατά συνέπεια, οι δύο νέοι VTEC TURBO προσφέρουν εξαιρετική ελαστικότητα και κορυφαίες επιδόσεις – με υψηλή μέγιστη ροπή και ισχύ – ενώ παράλληλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και είναι από τους πλέον περιβαλλοντικά συμβατούς στην κατηγορία τους.

Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 L VTEC TURBO προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη ελαστικότητα σε καθημερινή χρήση – χάρη στη μεγαλύτερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές – αλλά και μικρότερη κατανάλωση σε σχέση με τον 1.8 litre VTEC της προηγούμενης γενιάς Civic. Η μέγιστη ροπή των 200 Nm με εξάρι κιβώτιο διατίθεται στις 2.250 rpm, και η ροπή των 180 Nm με CVT είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.700 rpm και 4.500 rpm. Η μέγιστη ιπποδύναμη 129 PS (95 kW) αποδίδεται στις 5.500 rpm. Οι επίσημες εκπομπές CO2 είναι μόλις 106 g/km για το μοντέλο με CVT, με την κατανάλωση στο μικτό κύκλο NEDC να ξεκινά από 4,7l/100 km.

Ο μεγαλύτερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5-L VTEC TURBO παράγει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή έναντι του 1.8-L VTEC του προηγούμενου Civic. Η μέγιστη ροπή των 182 PS (134 kW) αποδίδεται στις 5.500 rpm (στις 6.000 rpm με CVT). Με το εξάρι μηχανικό κιβώτιο, η μέγιστη ροπή των 240 Nm παράγεται μεταξύ 1.900 rpm και 5.000 rpm. Με το CVT, η ροπή των 220 Nm αποδίδεται μεταξύ 1.700 rpm και 5.500 rpm. Οι επίσημες εκπομπές CO2 είναι 133 g/km για το μοντέλο με το εξατάχυτο κιβώτιο, με κατανάλωση μικτού κύκλο (NEDC) 5,8l/100 km .

Οι μηχανικοί της Honda αξιοποίησαν αρκετές προηγμένες τεχνολογίες σε κάθε μηχανικό σύνολο προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την ισχύ και την απόδοση και να βελτιώσουν την απόκριση, βασισμένοι στη φιλοσοφία των μειωμένων εσωτερικών τριβών και της εξοικονόμησης βάρους.

 Κορυφαίοι χώροι εσωτερικού, βελτιωμένη πρακτικότητα

 

Το Civic συνεχίζει τη φήμη του μοντέλου για κορυφαία πρακτικότητα και απαράμιλλους χώρους επιβατών και αποσκευών. Υλικά υψηλής ποιότητας, ένα απλό και σοφιστικέ σχεδιαστικό θέμα, και η ψηφιακή οθόνη συνθέτουν ένα ανανεωμένο, premium περιβάλλον.

 

Πιο ευρύχωρη καμπίνα επιβατών

Το Civic βασίζεται σε ένα πιο μακρύ και φαρδύ πάτωμα, ενώ και το μεταξόνιό του είναι μακρύτερο κατά 30mm από του προηγούμενου Civic., με αποτέλεσμα, οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερη ορατότητα και μεγαλύτερη ευρυχωρία σε ένα πολυτελές περιβάλλον.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται 35 mm χαμηλότερα από αυτή της προηγούμενης γενιάς Civic δημιουργώντας μία αίσθηση μεγαλύτερης ασφάλειας και προστασίας για τον οδηγό και το συνοδηγό. Το καπό έχει χαμηλώσει κατά 65mm, με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η προς τα εμπρός και κάτω ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 mm στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας άριστα ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών, κάτι που δημιουργεί επίσης μία αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα.

Εργονομικά βελτιστοποιημένα εμπρός καθίσματα προσφέρουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Το κάθισμα του οδηγού διαθέτει ρυθμιζόμενη στήριξη μηρών σε 14 στάδια ώστε ο οδηγός να διαμορφώνει τη θέση που τον εξυπηρετεί καλύτερα. Τα εμπρός καθίσματα έχουν 10 mm μεγαλύτερη διαδρομή εμπρός/πίσω και 10 mm μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης του ύψους από το προηγούμενο Civic.

Ο χώρος για τους ώμους των εμπρός επιβατών έχει αυξηθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κατά 10 mm, ενώ ο χώρος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα έχει επίσης αυξηθεί κατά 30 mm. Ο χώρος για τους ώμους στα πίσω καθίσματα του hatchback είναι 20 mm μεγαλύτερος, ενώ οι πίσω επιβάτες μπορούν επίσης να απολαμβάνουν 95 mm περισσότερο χώρο για τα πόδια, καθώς και 45 mm μεγαλύτερη απόσταση από το γόνατα.

 

Κινητήρας

1.5  litre VTEC TURBO

Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας

6MT CVT
Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x διαδρομή 73mm x 89.5mm
Σχέση συμπίεσης 10.6:1
Ισχύς 182 PS

(134 kW) στις 5,500 rpm

182 PS

(134 kW) στις 6,000 rpm

Ροπή 240 Nm στις 1,900 – 5,000 rpm 220 Nm στις 1,700 – 5,500 rpm

 

 

Κιβώτιο

1.5 litre VTEC TURBO (βενζινοκινητήρας)
Μηχανικό 6 ταχύτητες
CVT Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις

 

 

 

 

 

 

Σχέσεις μετάδοσης

1.5 litre VTEC TURBO

6MT

1.5 litre VTEC TURBO

CVT (με προσομοίωση σχέσεων)

1η 3.642 0.405-2.645
2η 2.08
3η 1.361
4η 1.023
5η 0.829
6η 0.686
Όπισθεν 3.673 1.264-1.858
Τελική μετάδοση 4.105 4.81

 

 

Σύστημα Ανάρτησης και Απόσβεσης

Εμπρός Γόνατα MacPherson
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Προσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης (σε ορισμένες εκδόσεις)

 

Φρένα

Κινητήρας 1.5 litre VTEC TURBO
Έκδοση εξοπλισμού Sport, Sport Plus, Prestige
Εμπρός 16-ιντσών αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω 15- ιντσών συμπαγείς δίσκοι

 

 

Ζάντες & Ελαστικά

Wheel size Ελαστικά – Εμπρός
x 16-inch 215/55 R16
x 17-inch 235/45 R17

 

Επιδόσεις και κατανάλωση για τον 1.5 litre VTEC TURBO

Κιβώτιο 6MT
Έκδοση Εξοπλισμού Sport
Τελική ταχύτητα (km/h) 220
Επιτάχυνση 0-100 km/h (δευτ.) 8.2
Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km) 7.4
Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km) 4.9
Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km) 5.8
Εκπομπές COστο μικτό κύκλο (g/km) 133

 

Facebook Comments