Ενδυνάμωση της γυναίκας (στην NYFW)

16252103_736153066553552_1016785138325665931_o Είναι κοινοτοπία το να πει κανείς πως μια Εβδομάδα Μόδας είναι εκδήλωση λατρείας στη γυναίκα; Ίσως. Αλλά, στη New York Fashion Week, την Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, αυτός ο χαρακτηρισμός απέκτησε το πλήρες νόημά του. Έστω και με λίγο ακραίο τρόπο.

Ένα από τα shows ήταν ο ορισμός της ενδυνάμωσης της γυναίκας. Της γυναίκας που δεν ντρέπεται για το σώμα της. «Ένα φόρεμα δεν έχει κανένα νόημα εκτός κι αν εμπνέει τους άντρες να θέλουν να το βγάλουν από πάνω σου» είχε πει η Φρανσουάζ Σαγκάν. Στο show Άνοιξη – Καλοκαίρι 2018 του οίκου Namilia, δεν βρίσκει εφαρμογή η φράση της Σαγκάν. Γιατί το γυναικείο σώμα δεν ήταν κάτω από το φόρεμα, ήταν στο φόρεμα.

Όλα ξεκίνησαν από ένα αφήγημα το οποίο έγραψε ο φιλόσοφος Ντενί Ντιντερό, ο επικεφαλής της συγγραφής της «Εγκυκλοπαίδειας». Το 1748, ο Ντιντερό έγραψε «Τα αδιάκριτα κοσμήματα». Ανώνυμα, χωρίς να το υπογράψει. Σε αυτό, ένας σουλτάνος – αλληγορική αναφορά στον Λουδοβίκο τον 15ο της Γαλλίας – είναι κάτοχος ενός μαγικού δαχτυλιδιού το οποίο μπορεί να κάνει τις κρυφές περιοχές του σώματος της γυναίκας, τα «κοσμήματά» της, δηλαδή, να αποκαλύψουν τα ερωτικά μυστικά τους.

Αυτό το αφήγημα του Εγκυκλοπαιδιστή Ντιντερό, πυλώνα του Διαφωτισμού και κατ’ επέκταση, του ευρωπαϊκού πολιτισμού, ενέπνευσε τον Ναν Λι (Nan Li) και την Εμίλια Πφολ (Emilia Pfohl) – συναντήθηκαν στο University The of Arts, Berlin -, σχεδιαστές του οίκου Namilia για την εαρινή-καλοκαιρινή κολεξιόν τους. Και το βράδυ του περασμένου Σαββάτου, έστειλαν στην πασαρέλα τα μοντέλα τους σε δημιουργίες οι οποίες ήταν ένας ύμνος στις ερωτογενείς ζώνες του γυναικείου σώματος. Κόλποι, ραμμένοι πάνω στο ύφασμα, μεγάλες μπάλες στη θέση των στηθών. Και τα μοντέλα, σε ψηλοτάκουνα, βάδισαν στην πασαρέλα υπό τους ήχους ενός ποτ-πουρί μελωδιών από ταινίες της Disney (μεταξύ των οποίων το «Someday My Prince Will Come» και το «Beauty and the Beast»).

Θα το πείτε flash-fashion; Θα πείτε ότι οι κρεασιόν του οίκου ήταν διακοσμημένες με «κομμάτια γυναίκας»; Ό,τι και να πει κανείς, είναι μια συγκεκριμένη, απτή, κίνηση ενδυνάμωσης της γυναίκας.

Facebook Comments