Σήραγγα Γκοτάρντ: Εγκαινιάστηκε το μεγαλύτερο τούνελ του κόσμου



Η μεγαλύτερη και βαθύτερη σιδηροδρομική σήραγγα του κόσμου εγκαινιάστηκε στην Ελβετία, σχεδόν δύο δεκαετίες μετά την έναρξη της κατασκευής της.

Στην λαμπρή τελετή παρέστησαν ένας καθολικός ιερέας, ένας προτεστάντης, ένας ραβίνος κι ένας ιμάμης.

Η πολιτική ηγεσία δεν θα μπορούσε να λείπει. Άνγκελα Μέρκελ, Φρανσουά Ολάντ και Ματέο Ρέντσι έδωσαν το «παρών».

Όπως εύστοχα παρατήρησε στο twitter Ελβετός δημοσιογράφος, θα μπορούσε κάλλιστα να είναι «σύνοδος κορυφής σε βάθος 2.000 μέτρων».

Με μήκος 57 χιλιομέτρων, το τούνελ Γκοτάρντ θα προσφέρει σιδηροδρομική σύνδεση κάτω από τις ελβετικές Άλπεις, ανάμεσα στη βόρεια και τη νότια Ευρώπη, από το Μπόντιο ως το Έρστφελντ.

Σύμφωνα με τους Ελβετούς, πρόκειται για επανάσταση στις μεταφορές, καθώς για παράδειγμα θα μειώσει την σιδηροδρομική διασύνδεση Βερολίνου-Μιλάνου κατά 1 ώρα και 58 λεπτά.

Το νέο τούνελ έριξε από την πρώτη θέση της μεγαλύτερης σήραγγας το τούνελ Σεϊκάν της Ιαπωνίας, με μήκος 53,9 χιλιομέτρων.

Οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν το 1996, τέσσερα χρόνια μετά την έγκριση του τούνελ από τους Ελβετούς ψηφοφόρους μέσω δημοψηφίσματος.

Το 2010 ολοκληρώθηκε η κατασκευή της ανατολικής σήραγγας και το 2011 της δυτικής.

Συνολικά, το τεράστιο έργο κόστισε 10,9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Η σήραγγα σε αριθμούς

  • Με τα 57,1 χιλιόμετρα μήκος, είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα παγκοσμίως
  • Συγκριτικά η σήραγγα της Μάγχης έχει μήκος 50.5 χλμ και στην Ιαπωνία η σήραγγα Σεϊκάν 53,8 χλμ
  • Το συνολικό κόστος έφθασε τα 10,9 δις €, εξ ολοκλήρου καλυμμένο από την Ελβετία. Ισοδυναμεί με το κόστος των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου το 2012
  • Η κατασκευή του διήρκεσε 17 χρόνια σε καθημερινή αδιάκοπη βάση με οκτάωρες βάρδιες
  • Περισσότεροι από 2600 εργαζόμενοι ενεπλάκησαν στην κατασκευή. 9 έχασαν την ζωή τους σε εργατικά δυστυχήματα
  • Από την διάνοιξή της προέκυψαν 13,3 εκατομμύρια κυβικά μέτρα μπάζα, που ισοδυναμούν σε όγκο με πέντε πυραμίδες της Γκίζας.
  • Η πρώτη σήραγγα στην περιοχή κατασκευάστηκε το 1872 και δέκα χρόνια αργότερα έφθασε στα 15 χιλιόμετρα. Σε εκείνο το έργο σκοτώθηκαν 177 υπάλληλοι ενώ περισσότεροι από 700 υπέστησαν αναπηρίες διαφόρων μορφών.
  • Η σήραγγα έχει διανοιχθεί σε υψόμετρο 2.300 μέτρων
  • Η ταχύτητα των επιβατικών συρμών μπορεί να φθάσει έως και τα 250χλμ/ώρα ενώ των φορτηγών τραίνων τα 160χλμ/ώρα
  • Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο θα περνούν 50 αμαξοστοιχίες μεταφέροντας τους επιβάτες από την μία άκρη της σήραγγας στην άλλη μέσα σε διάστημα 20 λεπτών
  • Για ένα μέσο αυτοκίνητο ο χρόνος να φθάσει από την μία περιοχή στην άλλη αγγίζει την μία ώρα, αφού απέχουν οδικώς τα δύο σημεία 79 χιλιόμετρα ορεινού οδοστρώματος.
  • Η σήραγγα θα μειώσει την σιδηροδρομική διασύνδεση Βερολίνο-Μιλάνο κατά 1 ώρα και 58 λεπτά.

ΠΗΓΗ:gr.euronews.com

Facebook Comments